Tadeusz Dominik | <i>IKAR, 1962</i> | liquitex, płótno | 90 x 90 cm więcej zdjęć

Dodatkowe zdjęcia:

sygn. na odwrocie

sygn. na odwrocie

nalepka informacyjna Desy

nalepka informacyjna Desy

nalepka Stadt. Kunstgalerie Bochum

nalepka Stadt. Kunstgalerie Bochum

  • Tytuł:   IKAR, 1962
  • Artysta:  Tadeusz Dominik
  • Wymiary :  90 x 90 cm
  • Technika:  liquitex, płótno
  • Wywoławcza: 20 000 PLN   ten obiekt nie ma ceny rezerwowej
  • zobacz wyniki aukcji tego obiektu
  • Informacje dodatkowe:  


     

    sygn. na odwrocie na płótnie: T. DOMINIK | „IKAR“ | 90 x 90. LIQUITEX | 1962

    Na płótnie nalepka informacyjna Desy; na krośnie nalepka Stadt. Kunstgalerie Bochum z wystawy: Polnische Kunst heute Profile IV 1964/65

     

    Obraz opisany i wystawiany:

    - Ryszard Stanisławski, Mieczysław Porębski, Profile IV Polnische Kunst heute, Stadtische Kunstgalerie Bochum 8 XI 1964 - 17 I 1965, poz. nlb.

Tadeusz Dominik (1928 - 2014)

Tadeusz Dominik (ur. Szymanów 14 I 1928) studiował na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie pod kierunkiem prof. J.Cybisa (1946-51, dyplom 1953). Od 1951 był pedagogiem na macierzystym Wydziale, początkowo jako asystent Cybisa. Od 1965 prowadził własną pracownię, w 1979 otrzymał tytuł profesora. W 1990 przeszedł na emeryturę. W czasie studiów oddziałały nań - za pośrednictwem osobowości i sztuki Cybisa - idee polskiego koloryzmu, które następnie twórczo i samodzielnie kontynuował. Początkowo tworzył obrazy figuratywne. Debiutował na słynnej wystawie w warszawskim Arsenale w 1955, gdzie zdobył nagrodę. W tym okresie obok malarstwa uprawiał drzeworyt, operujący szerokimi płaszczyznami bieli i czerni (drzeworyty wystawiał m.in. na Biennale w Wenecji w 1956). W drugiej poł. lat 50. zaczął malować obrazy abstrakcyjne, początkowo utrzymane w ekspresyjnej i spontanicznej stylistyce malarstwa informel. W latach 60. wzbogacił swe prace o efekty fakturowe. Niezmienną inspiracją była dla malarza natura, bogactwo i kolorystyka jej form. Pozostał jej wierny do dziś, poddając zmianom sam sposób malowania. Stopniowo rozjaśniał i wygładzał swe kompozycje, wprowadzając efekty dekoracyjne, jak rytmiczne powtórzenia form czy rodzaj malowanych „rastrów“, regularnie znaczących fragmenty kompozycji. Wśród wielu nagród otrzymał m.in. laur „Złotego Grona“ w Zielonej Górze w 1963, Grand Prix Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego w Szczecinie w 1968, nagrodę im. George’a Rowney’a w Londynie w 1973 i Nagrodę im. Jana Cybisa w Warszawie w 1973. Równolegle z malarstwem zajmował się gobelinem, ceramiką, a ostatnio również grafiką komputerową.

Zmarł 20 maja 2014 w swoim domu pod Warszawą.

NOTOWANIA AUKCYJNE
Data aukcjiNr kat WywoławczaUzyskanazmień:
13 10 201381 20 000 PLN 44 000 PLN EURO   USD   PLN