Michał Gorstkin Wywiórski | <i>PO POLOWANIU, LATA 90. XIX W.</i> | olej, płótno | 89.5 x 129.5 cm więcej zdjęć

Dodatkowe zdjęcia:

napis ołówkiem na odwrocie

napis ołówkiem na odwrocie

stempel

stempel

obraz w ramie

obraz w ramie

  • Tytuł:   PO POLOWANIU, LATA 90. XIX W.
  • Artysta:  Michał Gorstkin Wywiórski
  • Wymiary :  89.5 x 129.5 cm
  • Technika:  olej, płótno
  • Wywoławcza: 20 000 PLN   ten obiekt nie ma ceny rezerwowej
  • zobacz wyniki aukcji tego obiektu
  • Informacje dodatkowe:  


     

    sygn. l.d.: M. G. Wywiórski

    Na odwrocie napis ołówkiem: 20.

    Nadto dwa zatarte stemple czerwonym tuszem: Victoria | S/.../

    Wczesna praca Wywiórskiego, wyraźnie wskazująca na jego fascynację malarstwem Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego, podziwianych mistrzów - nauczycieli młodego artysty.

Michał Gorstkin Wywiórski (1861 - 1926)

Michał Gorstkin Wywiórski (Warszawa 1861 - Berlin 1926) w latach 1883-1887 studiował w Monachium; w Akademii u profesorów Karla Raupa i Nikolausa Gysisa oraz równolegle w prywatnych pracowniach Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego. W 1884 debiutował na wystawie w krakowskim TPSP, swoje prace pokazywał też w Monachium, gdzie w 1894 na międzynarodowej wystawie w Glaspalast został wyróżniony medalem za obraz "Z puszczy litewskiej". W 1895 przeniósł się do Berlina, zaproszony przez Wojciecha Kossaka i Juliana Fałata do pracy przy panoramie "Berezyna" (1895-1896). W Berlinie zamieszkał na dłużej, a następnie przebywał w Wielkopolsce i w Warszawie. Współpracował też z Janem Styką przy panoramie "Bitwa pod Sybinem" (1897), a w 1900 wspólnie z Kossakiem podróżował do Hiszpanii i Egiptu, aby wykonać szkice plenerowe do zamierzonych panoram "Somosierra" (nie zrealizowana) i "Bitwa pod piramidami" (1901). Wyjeżdżał także na Litwę, duńską wyspę Sylt, do Norwegii, Szwecji, nad Morze Północne i Bałtyk, malował w Amsterdamie, na Krymie i Kaukazie. We wczesnej fazie twórczości, pod silnym wpływem Brandta i Wierusza-Kowalskiego, malował sceny myśliwskie i rodzajowe oraz obrazy z Tatarami, Kozakami czy Czerkiesami, które przyniosły mu powodzenie na monachijskim rynku sztuki. Z czasem naczelnym tematem jego malarstwa stał się czysty pejzaż, postrzegany i malowany wrażliwie i z upodobaniem.

NOTOWANIA AUKCYJNE
Data aukcjiNr kat WywoławczaUzyskanazmień:
13 10 201346 20 000 PLN 32 000 PLN EURO   USD   PLN