Jan Lebenstein | <i>TABLEAU SYMBOLIQUE (TABLEAU NR 192), 1963</i> | olej, płótno | 130 x 80.5 cm więcej zdjęć

Dodatkowe zdjęcia:

napis autorski na odwrocie na płótnie

napis autorski na odwrocie na płótnie

nalepka Galeria Galatea

nalepka Galeria Galatea

nalepka firmy transportowej

nalepka firmy transportowej

Obraz w ramie.

Obraz w ramie.

  • Tytuł:   TABLEAU SYMBOLIQUE (TABLEAU NR 192), 1963
  • Artysta:  Jan Lebenstein
  • Wymiary :  130 x 80.5 cm
  • Technika:  olej, płótno
  • Wywoławcza: 80 000 PLN 
  • Informacje dodatkowe:  


    sygn. l.d.: Lebenstein 63

    Na odwrocie na płótnie napis autorski: J. Lebenstein | 1963 | tableau no 192 | „tableau symbolique“ Lebenstein

    Na krośnie nalepki: 1. Galeria Galatea | Vincenta Vela  8 Torino (z danymi obrazu); 2. firmy transportowej, częściowo uszkodzona.

Jan Lebenstein (1930 - 1999)

Jan Lebenstein w latach 1948-1954 studiował malarstwo w ASP w Warszawie pod kierunkiem prof. Eugeniusza Eibischa i Artura Nachta-Samborskiego. W 1955 wziął udział w wystawie w warszawskim Arsenale. Zaprzyjaźniony w czasie studiów z Mironem Białoszewskim, swą pierwszą wystawę indywidualną pokazał w 1956 w Teatrze na Tarczyńskiej. W 1959 zdobył Grand Prix de la Ville de Paris na I Biennale Młodych w Paryżu i w tym roku przeniósł się na stałe do Paryża. Po seriach "figur kreślonych" (na papierze milimetrowym) i "figur hieratycznych" z lat 1955-1958 maluje cykl "figur osiowych" (1958-1962), które wystawia w Paryżu i USA. Równolegle w 1960 zaczyna rysowane "karnety", rodzaj dziennika, który w przyszłości dostarczy motywów wykorzystanych w obrazach. W latach 1964-1965 maluje "Bestiarium", cykl fakturowych, archaizowanych stworów przypominających prehistoryczne wykopaliska. Bezpośrednio po nich wprowadza do swych obrazów postaci ludzkie i fantastyczne, odgrywające sceny ni to mitologiczne, ni to ze snu, często przesycone erotyką. W 1970 projektuje witraże dla Centre du Dialogue w Paryżu. W W 1971 otrzymuje obywatelstwo francuskie 1974 powstają gwasze inspirowane Folwarkiem zwierzęcym George'a Orwella. W latach 1976-1989 tworzy wyłącznie w technice gwaszu i pastelu, podejmując tematykę mitologiczną i zaczerpniętą z Biblii: cykle ilustracji do Księgi Hioba (wyd. 1979) i do Apokalipsy (wyd. 1986) w nowych przekładach Czesława Miłosza. W 1989 powraca do malarstwa olejnego (cykl "Pergamon"). Artysta otrzymał m. in. nagrodę Fundacji im. Alfreda Jurzykowskiego w 1976, Nagrodę Muzeum Archidiecezji Warszawskiej w 1985, Nagrodę im. Jana Cybisa w 1987.

NOTOWANIA AUKCYJNE
Data aukcjiNr kat WywoławczaUzyskanazmień:
08 12 2013113 80 000 PLN - EURO   USD   PLN