Włodzimierz Pawlak | <i>LINIA BARWNA VI, 2005</i> | olej, płótno | 50 x 92 cm więcej zdjęć

Dodatkowe zdjęcia:

odwrocie obrazu

odwrocie obrazu

nalepka firmy Program Renes

nalepka firmy Program Renes

  • Tytuł:   LINIA BARWNA VI, 2005
  • Artysta:  Włodzimierz Pawlak
  • Wymiary :  50 x 92 cm
  • Technika:  olej, płótno
  • Wywoławcza: 8 000 PLN   ten obiekt nie ma ceny rezerwowej
  • Informacje dodatkowe:  

    sygn. na odwrocie na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | LINIA BARWNA VI | 50 x 92 | 2005
    Na odwrocie na ramie nalepka firmy Program Renes z danymi obrazu.
     
    Cykl obrazów Linia Barwna, rozpoczęty w 2005 r., liczy ok. 120 prac.
    Obraz wystawiany i opisany:
    - Włodzimierz Pawlak Autoportret w powidokach Self-portrait in afterimages, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2008, s. 165.

Włodzimierz Pawlak (1957)

Włodzimierz Pawlak (Korytów k. Żyrardowa 1957, mieszka w Korytowie) studiował Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie w pracowni prof. Rajmunda Ziemskiego, u którego uzyskał dyplom w 1985. Był już wtedy członkiem Gruppy, najważniejszego ugrupowania młodych neoekspresjonistów, zawiązanego w końcu 1982 i działającego do 1992. Od 1986 uczy malarstwa na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego macierzystej uczelni. Jako członek Gruppy wpisywał się w szerszy nurt niezależnego życia artystycznego lat 80., dając niejednokrotnie wyraz swym poglądom na sprawy polityczne i społeczne okresu stanu wojennego. Czynił to w poezji i pismach teoretycznych (publikowanych głównie na łamach pisma Gruppy „Oj dobrze już“), ale przede wszystkim w malarstwie. Początkowo sięgał po jednoznaczne symbole i metafory jak w cyklu „Świnie“ (1983) czy w obrazach z motywem pięcioramiennej gwiazdy. Cykl obrazów dyplomowych pt. „Obrazy zamalowane“ (1985) zastosował zabieg nakładania warstw farby. Było to oryginalnym przeniesieniem i utrwaleniem w sztuce charakterystycznego motywu zamalowanych politycznych ha-seł na murach. Swego rodzaju wolty formalnej dokonał w cyklu „Tablice dydaktyczne“ (1987-1988), gdzie poszczególne warstwy przedstawienia są przezroczyste. Od 1989 tworzy jednorodne formalnie, niefiguratywne „Dzienniki“, które w wersji malarskiej powstają w wyniku rycia ołówkiem rzędów pionowych kresek w świeżej białej farbie. Równolegle powstają collages pod tym samym tytułem, składane z zużytych przedmiotów: tubek po farbach, zestruganych ołówków, biletów, rachunków itp. Wątkiem, który narasta od połowy lat 90., jest zainteresowanie sztuką i teorią konstruktywistów polskich i rosyjskich: Katarzyny Kobro, Władysława Strzemińskiego, Kazimierza Malewicza i innych. Artysta eksponował ostatnio cykl studiów formalnych i kolorystycznych, wynikających częściowo z tych zainteresowań, a częściowo już z własnego dorobku teoretycznego, pt. Przestrzeń logiczna obrazu z 2002 roku.

NOTOWANIA AUKCYJNE
Data aukcjiNr kat WywoławczaUzyskanazmień:
15 06 201494 8 000 PLN - EURO   USD   PLN